2012-03-16

Dota 2 do wersji 6.74...

Dziś, jak w każdy czwartek, Valve wydało kolejną aktualizację gry Dota 2. Do ważniejszych i stanowczo najciekawszych zmian (chociaż o tych było już nam dane wiedzieć za sprawą Dota 2 Test uprzedniego dnia) można bez wątpienia zaliczyć nowego bohatera, Shadow Demona, czyli świetnego bohatera z ogromnym potencjałem pozwalającym mu na bycie roamerem, solo linerem a takze idealnym supportem na tak agresywnej, jak i defensywnej linii.


O samym Eredarze nie będę się za dużo rozpisywać, ale obiecuję że do niego jeszcze wrócę. 
Kolejną, mającą ogromny wpływ na rozgrywki publiczne oraz te turniejowe jest wprowadzenie wszystkich zmian z patcha 6.74 z DotA. Zmian jest naprawdę bardzo sporo, przytoczę więc te, które mi się podobają, wraz z moim krótkim komentarzem.

Centaur Warchief

Zmiana z 36 na 45 extra siły może w ostatecznym rozrachunku nie wydawać się zbyt dużo (9 obrażeń + 170 życia na 16 poziomie) jednak myślę że to wystarczająco, by zachęcić kapitanów do wplecenia go w swoje strategie, zważywszy na obecny - bardzo agresywny - meta game. 
Osobiście, po czasu zniesienie kosztu many z jego 2 skilla uważam go za perełkę i myślę, że wraz z powyższym buffem (jak i tym że odbija 22 zamiast 16 obrażeń) powinno wystarczyć by zachęcić graczy do wyboru centaura. 

Dark Seer

Dwie ściany i w najgorszym wypadku 5 graczy przeciwko 25... Koniec z tym!
Jego Wall of Replica już nie tworzy iluzji sojuszników, a więc skończy się pushowanie wieżyczek nie będąc nawet w zasięgu jej ataku. Ciekawą (a może i nie?) zmianą jest jednak zwiększenie obrażeń iluzji (teraz tylko przeciwników) z 90 na 140%. Z drugiej jednak strony, nie chcę wyobrazić sobie dusy z full setem (w tym rapier) i split shotami która przez to niechcący przejdzie - lub zostanie w ów ścianę wepchnięta. 
Chociaż, z drugiej strony, można przecież przejmować iluzje, chociażby enchantress. Aż trudno mi sobie wyobrazić minę przeciwników, dostających łomot od dwóch meduz ze splitshotem, z czego jedna zadaje extra 300 obrażeń...

Invoker

 Najbardziej "prestiżowa" i z całą pewnością jedna z (w założeniu) najtrudniejszych do opanowania postaci była przez naprawdę bardzo długi okres czasu grana przez prawie każdego - począwszy od, tak zwanych "weekendowych" graczy na zupełnych "świeżakach" kończąc. Mowa oczywiście o combo EMP + Tornado, które w dużej mierze wystarczało do... No, może nie wygrania gry, ale z całą pewnością do bycia ciężkim przeciwnikiem, nawet pomimo używania zaledwie 1/5 jego czarów... Oh, przepraszam! Przecież Cold Snap i Ghost Walk też był niekiedy używany, co sprawia że ludzie wykorzystywali 2/5 jego czarów!

Niemniej wszystko powyższe już się skończy. Nerf Tornada (mniejsze obrażenia, dłuższy cd) nerf EMP (nie spala many będąc w tornadzie/na phase shifcie) a także buff czarów podlegających pod "szkołę exorta" czyli Sun Strike i Meteora poprzez zwiększenie obrażeń. Myślę, że to wystarczy, by zmienić nastawienie graczy na granie, według mojego mniemania, na bardziej unikalny styl.
Pozwolę sobie jeszcze przytoczyć Puppeya, który zapytany (jeszcze przed zmianami) czy Exort jest lepszym rozwiazaniem w Competive grach odpowiada krótko:

"Yes it is"

Morphling

Zmiana niby nie duża, bo jedyny buff (nie, żebym uważał że to za nic) jaki otrzymał to 6 zręczności i 6 siły pasywnie do jego Morpha. Mój znajomy po fachu jest jednak tym faktem niezwykle podjarany. Czy zmieni to gry Competive? Cóż, ludzie z całą pewnością będą chętniej dodawać umiejetności 1/3 zamiast 1/2 jak to obecnie robią. Czy sprawi to jednak, że będzie on częściej wybierany w poważniejszych grach? Trudno powiedzieć, ludzie stawiają głównie na szybki push i zabijanie bohaterów a Morphling, nie dość że w obydwu świetnie się sprawdza, to jeszcze sam może uniknąć ewentualnych gangów. Wiem tyle, że mój znajomy będzie częściej go wybierać w grach "Captain Mode".

Nerubian Assassin

Stunowanie osób które Ciebie atakują... Zmiana spora, ale nie mogę za dużo powiedzieć o dokładnym działaniu skilla, gdyż nie miałem okazji nim zagrać w ostatnim czasie. Odpowiednio użyty może pokrzyżować plany przeciwnikowi, ale z drugiej strony, małe robaczki świetnie się w tej materii spisywały. Fani Nerubiana są zachwyceni, ja osobiście nie mam zdania na chwilę obecną. 

Ogre Magi

Extra stun z szansą na multicasta. Stun kosztuje sporo many, bo aż 400 i ma 20 sekund cooldowna. W sumie to nie jest aż tak sporo, bo w większości walk pozwoli to na co najmniej jego dwukrotne użycie. Idąc jednak tym tokiem rozumowania walki rzadko kiedy trwają dłużej, czyli Nasz Ogr wraz z odpowiednim item buildem nie powinien mieć większych problemów z maną. A przynajmniej tak myślę.

Puck

Przytoczę słowa mojego znajomego, które świetnie opisują zdjęcie kosztu many z Phase Shifta. 
"Whaaaaaaaaaaat?" Miałem podobne odczucia. Tak, gdy w przypadku ostatnich poziomów czaru te 20 many w jedną czy drugą stronę nie robią zbytniej różnicy, tak przy początkowym koszcie many wynoszącym 50 jest to nie lada buff. Co do pucka to nie mogę doczekać się gry nim, a na teraz mam tylko jedne pytanie. Czy wyjdę na głupiego gdy powiem, że Puck od tego dnia powinien być wybierany jako support na linię by harrasować przeciwników?

I pod koniec, dwie zmiany pod zakładką "Gameplay" które mi się spodobały.

"Removed Unexplored Fog of War"- znaczy to tyle, że furion/akasha/magina dziękują IceFrogowi za tą zmianę. Sam często w duchu przeklinałem nieszczęsną mgłę wojny więc ta zmiana pasuje mi jak najbardziej.
"Range creeps mana pool increased from 300 to 500" Mała zmiana, a cieszy. Buff dla liona, teraz może, jeśli mogę pokusić się o stwierdzenie "ssać i ssać"

To tyle, jeśli chodzi o moje osobiste uwagi na temat zmian w DotA. Z całą pewnością będzie ich w przyszłości więcej.

Najnowszy Changelog Dota 2: http://store.steampowered.com/news/7537/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz